Skip to content
Menu
ÚJOP Praha (Krystal a Hostivař)
  • Aktuality
ÚJOP Praha (Krystal a Hostivař)

Když neřest zvítězí nad láskou

Posted on 07/12/2016

Text a foto – Anna Khudyakova, K6

V pondělí jsem šla do Národního divadla. Viděla jsem představení“Manon Lescaut“. To bylo představení podle hry spisovatele Vítězslava Nezvala. Hra byla napsána podle románu abbe Prevosta. fotoPremiéra byla 11. a 12. února 2016. Režie je Daniel Špinar.
Nejdřív chci říct, že jsem byla nespokojená/překvapená???. Představení vypadá jako stručný obsah, který nezanechává „pachuť“.
Události se vyvíjely moc rychle: divák ještě neuvěřil, že mezi hrdiny nastaly opětované city, a Manon (Pavlína Štorková) již běží za leskem šperků. Z tohoto důvodu se zhroutil obraz Manon Lescaut. V režiiŠpinara Manon není Růženka, která spojuje dětskou čistotu a neřest, ale je typická mazáná lovkyně bohatství/zlatokopka. Možná, že takový dojem vznikl, protože herečka nezvládála roli. Nebyla krásná a půvabná, měla málo kouzla.
Chci poznamenat, že Des Grieux (Patrik Dergel) vypadá líp. Daří se mu přesvědčit diváka, že miluje Manon. Je mladý, krásný, urozený, naivní a nelíčený. Patrik Dergel čarovně intonuje a má krásný hlas, proto jsem jeho monology chtěla poslouchat zas a znovu.
Režie zachytila konflikt mezi světlým pocitem a bludnou realitou, která neoživí emoce. Neřest v představení vypadá bohužel víc jasně/konkrétně a pravděpodobně víc než láska. Špinar používal hodně symbolů, aby zobrazit vulgární život: teď obraz, kde je nahá žena; obojek se šperky, který Manon Lescaut má na sobě; party, která vypadá jako orgie; nábožný Tiberge (Radúz Mácha), který náhle v ne přátelském duchu líbá Des Grieux.
Připadá mi, že režie používala takové prostředky, protože chtěla udělat „show“, však přešla v četné klišé. Viděla jsem mnoho moderních představení, bohužel, režiséři často zobrazují „neřest“ stejně. Pořad to samé.
Nakonec, ani dojemný a nelíčený Des Grieux nezachránil finále. Manon byla velmi nepřesvědčívá, syžet – schéma představení byl „znetvořen“, proto poslední scéna – smrt zamilovaného hrdiny vůbec nedojme diváka. Myslím, že neexistuje nic nejhorší než finále, které „nefunguje“.

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Nejnovější příspěvky

  • Po stopách kubismu: Dům U Černé Matky Boží
  • Když se snoubí technologie a kreativita: studenti Společenskovědního semináře na Signal Festivalu (When technology and creativity come together: students of the Social Science Seminar at Signal Festival)
  • Jak přežít v zahraničí: přednáška Petry Key o kulturním šoku (How to survive abroad: a lecture by Petra Key on culture shock)
  • Vzhůru do nového akademického roku 2023/2024! (Cheers to the new academic year 2023/2024!)
  • Ohlédnutí za akademickým rokem 2022/2023 (Reflecting on the Academic Journey: A Year in Review 2022/2023)

Nejnovější komentáře

  • Татьяна: Kampa – romantika v centru Prahy
  • krystal: Мой опыт поступления на спецальность arts management
  • Анастасия: Мой опыт поступления на спецальность arts management
  • krystal: Поступаем на архитектуру
  • Шадиар: Поступаем на архитектуру

Archiv

Rubriky

  • čeština
  • Exkurze
  • Svátek
  • Svátky
  • Uncategorized
  • Жизнь в Гостиварже
  • Жизнь в Кристалле
  • Нострификация
  • Опыт поступления
  • Русский
  • Советы
  • Учебный процесс

Základní informace

  • Přihlásit se
  • Entries feed
  • Comments feed
  • Česká lokalizace
©2025 ÚJOP Praha (Krystal a Hostivař) | WordPress Theme by Superbthemes.com