Text a foto – Anatoliy Chernoussov, K5
Nemám rád filmy a málokdy chodím do kina. Možná, protože moc často filmy neodpovídá mému očekávaní, a možná, protože nemůžu hned dát zpětnou vazbu na to, co vidím.
Proto, když jsem přijel do Česka a dozvěděl jsem, že se bude konat queer-filmový festival, ještě jsem přemýšlel chci jít či nechci. Přece, chci studovat genderová studia a zajímá mi queer-témata, ale filmy… A pak, když jsem dostal ten úkol, rozhodl jsem se, že musím jít na festival. Díkybohu, kromě filmů mají taky divadelní představení. V mém městě jsem známý divadelní fanoušek.
Představení se konalo v divadle Venuše ve Švehlovce. Je to malé undergroundné divadlo s několika souborů. Každý soubor dává něco jiného, ale ten den byl jen pro festivalové představení.
Pokud divadlo je malé, divadelní předsíň je taky zákulisí, kde stojí dekorace čekajíc na svůj čas.
Byl to čas představení ´Kjell Theory´, je ztvořený přes soubor Anatomical Theatres of Mixed Reality (ATOM-r) z Chicaga. ATOM-R je dočasný soubor, který poznává forenzní vědy, anatomii a ztělesnění 21. s. přes představení, jazyk a nově vznikající technologie. Členové souboru spojí digitální literární praxi s představením.
´Kjell Theory´ je představení, ve kterém se Alan Turingové matematické popsání přírody setká s Guillaume Apollinairejovou hrou ´The Breasts of Tiresias´ (1917). A dejte tam ještě cornwallský May Day festival, a taky nebudete mít ponětí, co to bylo.
Protože není to tradiční představení s lineárním syžetem. Byla to hra, která je složená s hodně kulturní vrstev, a potřebuje, aby diváci měli určitou zásobu znalostí.